Terima kasih kerana singgah di blog ini.

Segala Karya adalah hak Milik ZR, aktiviti copy paste adalah dilarang. Sila Hormati

Segala Pandangan dialu-alukan dan ribuan terima kasih.



Thursday, May 10, 2012

IBU

                                             

Tika ada titisan yang hadir dipipi ini,
Kau usup lembut tanpa tanya, pantas kau peluk erat dalam selaut kasih,
Bila matamu dan mataku bersatu dalam sepi kau nyatakan kasih,
Mungkin tidak aku fahami namun kasihmu terus melimpah.

Bila masa terus berlari aku semakin jauh dari dakapanmu,
terkadang aku melupakan mu walau rindumu padaku tidak pernah padam,
Dulu aku kau kendong kau tatang penuh ikhlas tanpa sungutan walau ragamku melebihi kudratmu.

Warna hidupku berlandaskan redhamu,
Tanpa doa darimu kemaraulah jiwaku,
Tanpa restumu layulah perjalananku.

Benar kini payung ku telah bertukar,
Kau lepas aku sebagai amanahmu pada yang menerimaku,
Terbit senyum diwajahmu namun tangisan terlihat ditabir itu,
Sungguh berat kau relakan kaki ku melangkah keluar dari secebis kehidupanmu.

Kini selain tanganmu ku kucup tangan yang menjadi halalku jua ku kucup,
Segala untuk mu dulu kini beralih kepada dia,
Walau redha ku kini adalah kerana redha pemilik tulang rusuk ku,
Namun syurga ku tetap di telapak azimat doa darimu IBU.


No comments:

Post a Comment

TQ sudi membaca walau tak best