Terima kasih kerana singgah di blog ini.

Segala Karya adalah hak Milik ZR, aktiviti copy paste adalah dilarang. Sila Hormati

Segala Pandangan dialu-alukan dan ribuan terima kasih.



Wednesday, June 6, 2012

SAYANG AWAK BAB -8


Airmata Aina tumpah tanpa mampu dibendung lagi, suara hakimi benar-benar menambah kepiluan dihatinya betapa dia terpaksa melepaskan hakimi walau tanpa rela, benar hakikatnya dia masih menyanyangi hakimi cuam kemarahan yang menghapuskan semuanya.

Biarlah dia berlalu dari cinta hakimi, biarlah dia melepaskan hakimi keran itu adalah pengorbananya pada hakimi, pasti hakimi akan bahagia bersama dengan kekasih hatinya itu,

Aku akan melupuslan tiap yang pernah akau laliu bersama hakimi, aku harus sematkan untuk menjadi isteri yang soleh dan cuba untuk mencintai bakal suami walau hakikatnya aku mengenalinya hanya pada namun.

Aku tidak pernah menatap wajahnya apatah lagi mendengar suaranya, apa yang aku ucapka pada halimi bohong semata , biarlah aku mengenalinya bila aku sah menjadi miliknya. Aku pasrah kerana  yakin dengan pilihan kdua orang tuaku.

Angan ku harapku moga dia persis hakimi tingkahnya, seoarang yang romantis, lawak dan bersahaja tapi bila mengenagkan namanya pun dah bermula dengan Tengku mesti orang agak mementingkan gaya silap-silap mamat control macho habislah aku kena tukar gaya semua. Nampaknya aku memang kena mengubah gaya diri aku lepas ni..

Deringan untuk peti simpanan mematikan lamunan AIna.

“Saya nak jumpa awak esok kat tempat biasa.” Ringkas saja pesanan yang ditinggalkan hakimi.

“Apahal pulak nak jumpa bukan tadi aku dah bagitau ke”? Aina seakan tidak mempedulikan pesanan yang dihantar hakimi. Biarkan hakimi baru dia tahu dulu dia menduakannya ada ke dia fikir. Tapi benar ke hakimi menduakannya sedangkan aina tidak pernah memberi ruang untuk hakimi memberi penjelasan secara saintifik, atau aku hanya menuduh tanpa usul periksa tapi mata ini tidak pernah menipu. Cukup aina biar hakimi terhegih-hegih mencari dia, akan dia buktikan pada hakimi masih ada yang sudi pada dirinya.
Inilah masanya aku nak tunjuk kat hakimi lagi real kalau dapat menayangkan bakal suaminya kat hakimi, biar bertambah cemburu hakim. AIna memasang perancangan tersendiri. Biar hakimi tahu dia bukan senang dipermainkan.

Aina merancang plan untuk mengenakan hakimi, lebih tepat membuat hakimi menyesali atas perbuatannya itu. Tapi benarkah ada lagi rasa sayang hakimi padanya atau hakimi Cuma berpura.
 Aina memasang angan untuk memergunakan Tengku Ariff Durrah. Tapi masalahnya macam mana aina sendiri tidak pernah berjumpa dengannya. Malah bila maknya menyabur nama insane itu hatinya panas. Tidak pernah pun terlintas difikiran untuk mengenali atau mengambil pendekatan untuk menyiasat identity lelaki itu yang dia tahu hanya pada nama.

Aina termenung sendirian, gelisah hadir juga menemani memikirkan itu semua. Bagaimana permainannya memakan diri, bagaimana jika tiba-tiba aina jatuh cinta pada Durrah. Aina menjadi celaru..

No comments:

Post a Comment

TQ sudi membaca walau tak best